Naar content
YIM Workshop
Annemieke en Sarah

YIM Workshop

Het YIM Workshop Weekend: een weekend waarin 40 creatieve young professionals worden uitgedaagd om uit hun comfort zone te stappen en samen te werken met nieuwe gezichten. Tijdens deze 2 dagen maken de jonge media experts kennis met elkaar, volgen zij presentaties van inspirerende sprekers en voeren zij gezamenlijk een case uit. Ze zitten niet stil!

Onze toppers Annemieke Loef en Sarah van Vlijmen mochten Adfactor vertegenwoordigen tijdens het YIM weekend. Wij waren erg benieuwd naar hoe zij het hebben ervaren. Sarah geniet nu van een welverdiende vakantie en daarom besloten we om Annemieke het hemd van het lijf te vragen. Annemieke Loef, het talent dat samen met haar team Lap Ahead de case won, deelt haar ervaringen en learnings.

Hoe startte het weekend?
''We startten met een borrel en kick-off van het weekend. Tijdens de kick-off werd bekend gemaakt dat we een case gingen uitwerken en met wie ik dit zou gaan doen. Voor welke adverteerder we aan de slag zouden gaan was nog geheim.''  

Hoe zag het programma eruit?
''Na het ontbijt kregen we verschillende presentaties, van onder andere RTL, De Persgroep en Exterion Media. Iedere spreker vertegenwoordigde een mediumtype en vertelde over de laatste ontwikkelingen in zijn branche.
s' Middags was de onthulling van de adverteerder voor wie we aan de slag zouden gaan: Innocent smoothies. Na een uitgebreide briefing was er de mogelijkheid om aanvullende vragen te stellen. Erg leuk om te horen hoeveel verschillende vragen er uit de zaal werden gesteld. Elk team ging vervolgens met het concept aan de slag. Mijn teamgenoten hadden allemaal een andere achtergrond in de media. Hierdoor vulde we elkaar goed aan en dit heeft ons geholpen met het neerzetten van een sterke strategie en concept.''

Was er nog tijd voor een feestje?
''Dat was er zeker! Maar de wekker ging weer vroeg. Om 9.15 uur stonden de case presentaties gepland. Mijn team stond volledig achter het concept en de presentatie ging supergoed. Waardoor we in de prijzen vielen voor het beste concept! Wat ons concept precies inhoudt mag ik nog niet vertellen. Houd jullie ogen maar open!"

Waarom heeft jullie concept gewonnen?
''We hebben vooral gewonnen omdat het creatieve concept volledig aansloot op de briefing van de klant. Het paste precies bij de omschrijving en de wensen van de doelgroep.''

Wat was het leukste moment?
''Het winnen natuurlijk!!''

Wat heb je opgestoken van deze ervaring?
''Wat mij vooral is bijgebleven is dat de strategie van het merk en/of de campagne de bepalende factor is. Wij als content marketing specialist zijn een klein onderdeel van een groot mediaplan. Door samen te werken met Young Professionals van andere mediatypen heb ik meer inzicht gekregen in hoe een gehele strategie is opgebouwd.''