Naar content
wat mij opviel in de media
week 5

wat mij opviel in de media

Bij Adfactor volgen we op de voet het medianieuws. Alles rondom online marketing, internet, gadgets, technologie, advertising, trends en binnen- en buitenlandse ontwikkelingen.

Iedere week maakt een collega een ‘wat mij opviel in de media’. Dit delen we graag zodat iedereen op de hoogte is van het belangrijkste en meest opvallende medianieuws. Deze week verzorgde Daan Koene, één van onze nieuwe content marketing executives, het medianieuws. 

het nieuws van week 5

  • Snapchat content is nu nog makkelijker te delen met Snapcodes.
  • Bedrijven nemen de rol van publisher op zich: Albert Heijn start Appie Today, een interactief online zender. Hoofdredacteur Monique Bergers licht het initiatief toe aan Emerce.
  • Wij weten als geen ander dat influencer marketing werkt. Wat blijkt uit onderzoek op Marketingfacts: de koopintentie en perceptie van luxe en waarde stijgen door het inzetten van vloggers.
  • Afgelopen zondag vond de Super Bowl weer plaats. Wie niet van de sport houdt, kijkt sowieso vanwege de reclames die alle prijs-records breken. Er zitten echte pareltjes tussen: neem bijvoorbeeld Budweiser en Mercedes.
  • En tot slot: wat hebben avocado’s en de Super Bowl met elkaar te maken? Het heeft in ieder geval betrekking op 100.000 ambassadeurs.