Naar content
met Boursin
Het weekend culinair inluiden

met Boursin

Het bekende kaasje Boursin verdient een vaste plek in het weekend. Om de doelgroep te inspireren om het weekend met deze kaas te starten, gingen drie influencers en 150 van hun fans culinair met Boursin aan de slag. De campagne werd feestelijk afgesloten met een event waarbij de meest verrassende recepten in het zonnetje werden gezet. De resultaten laten zien hoe het samenspel tussen online en offline succesvol kan bijdragen aan de merkvoorkeur.

Aanpak

We kozen de vrijdagmiddagborrel en de vrijdagavond, het inluiden van het weekend, als moment om in de spotlight te zetten. Foodbloggers 2WMN, Gewoon wat een studentje 's avonds eet en Uit Pauline's Keuken schreven elk drie sponsored stories met Boursin in de hoofdrol. Van sushi tot bladerdeeghapjes, van borrel met vriendinnen tot avondje met vrienden op de bank: in de stories kwam goed naar voren hoe gevarieerd genieten van Boursin kan zijn.

{tekst_titel}

Bloginsiders #vrijmiboursin

In de tweede fase van de campagne riepen de drie influencers hun fans, de bloginsiders, op om mee te doen. 150 insiders ontvingen een pakket met twee kaasjes en speciale kaasmesjes. Ze werden uitgedaagd om te ervaren en via social media te laten zien hoe Boursin voor hen onderdeel uitmaakt van een mooie start van het weekend. Dit onder de hashtag #vrijmiboursin. De insiders genoten zichtbaar van de opdrachten en kwamen met heerlijke hapjes, zoals champignons met ontbijtspek en gegrilde courgetterolletjes met pijnboompitten. Een deel van deze recepten werd door de influencers actief onder de aandacht gebracht.

{tekst_titel}

Event

De leukste recepten werden rijkelijk beloond: 25 insiders mochten met een introducé naar een speciaal hiervoor door ons georganiseerd event met workshops. Als afsluiting mochten zij naar de borrel waarbij de drie influencers ook aanwezig waren. Arieta Cookingdom had de zonnetjestaart bedacht en won hiermee de hoofdprijs: een Private Dining diner aan huis.

De influencers maakten een sfeerverslag en het event werd gefilmd. Deze video is via onze autonative uiting gericht op boodschappers binnen ons netwerk. De aanwezige insiders hebben ook veel over de dag gepost op hun social media. Ten slotte zijn de lekkerste recepten gebundeld in een inspirerend e-book.

Resultaat

De content genereerde dubbel zoveel views als dat we van te voren hadden ingeschat. Bovendien gaven de insiders vrijwel unaniem aan dat ze de deelname als leuk en uitdagend hadden ervaren en dat ze Boursin zeker aan vrienden zouden aanraden. Onze aanpak laat zien hoe een online campagne een zetje in de rug kan krijgen met een extra offline element. Door online en offline slim aan elkaar te koppelen versterken ze elkaar en is het geheel daadwerkelijk meer dan de som der delen.

Gerhard van Nieuwenhoven, Senior Brand Manager Bel Nederland BV: “De bloggerscampagne met Boursin heeft al onze verwachtingen overtroffen. Onze belangrijkste doelstelling was om de Passionate Food Lover als doelgroep te bereiken, te enthousiasmeren en vooral te inspireren om Boursin niet alleen tijdens kerst, Pasen of verjaardagsvisites te gebruiken. Onder de noemer #VrijMiBoursin is dat zeker gelukt. De bloggers en hun volgers zijn volop aan de slag geweest met Boursin als vrijdagmiddaghapje en hebben zo laten zien dat Boursin een relevante verwennerij is voor de wekelijks terugkerende vrijdagmiddagborrel.”