Naar content
recepten voor CêlaVíta
influencers en fans bedenken

recepten voor CêlaVíta

De aardappeltjes van CêlaVíta kun je op honderden manieren variëren. Met een nieuwe website vol recepten wilde het merk consumenten enthousiasmeren. Samen met mediabureau Stroom kozen we voor een langdurig partnership met 3 food-influencers. Daarnaast werden 150 bloginsiders uitgedaagd om te koken met CêlaVíta. Mede hierdoor zijn de verkoopvolumes van het merk enorm gestegen.

Bakken, koken of frituren, voor in de oven, pan of magnetron: CêlaVíta is al jaren een bekende naam met een breed assortiment aan koelverse aardappelproducten. Om de merkvoorkeur verder uit te bouwen, introduceerde CêlaVíta een nieuwe website. Deze moest worden gevuld met recepten voor de gemakkelijke koker. Met een campagne wilde CêlaVíta de doelgroep inspireren en tegelijkertijd recepten verzamelen. 

aanpak

We kozen voor een drieledige aanpak: een partnership met food-influencers, de inzet van hun fans via Bloginsiders en het aanjagen van de sponsored stories met behulp van een autonative. Chickslovefood.com, Brendakookt.nl en Leukerecepten.nl schreven gedurende een periode van 6 maanden elk 8 sponsored stories in de vorm van recepten. Van ‘Wokschotel van tijm zeezout aardappeltjes met groenten en kipfilet’ tot ‘Aardappelsalade met gepocheerd ei’: de diversiteit van de producten kwam aantrekkelijk en op een authentieke manier naar voren. Met het oog op zoekmachinemarketing werden de recepten eerst op de website van CêlaVíta geplaatst en een paar dagen later via de platformen van de influencers zelf verspreid.

{tekst_titel}

sponsored stories

Klik op de influencer en zie de sponsored stories die gepubliceerd zijn op hun blog voor CêlaVíta
.

  • test alt tekst2
    Brenda kookt sponsored stories CêlaVíta
  • test alt tekst2
    chickslovefood sponsored stories CêlaVíta
  • test alt tekst2
    Leuke recepten sponsored stories CêlaVíta

#vivelavita

De influencers deden daarnaast een oproep aan hun volgers om zelf aan de slag te gaan met de producten van CêlaVíta. In totaal ontvingen 150 bloginsiders 3 keer een van de aardappelproducten en werden uitgedaagd om daar een eigen recept mee te maken en deze te delen via social media met de hashtag #vivelavita. Om de buzz rond het merk verder te vergroten en het effect op de merkvoorkeur aan te jagen, kozen we ten slotte voor om een autonative in te zetten waarmee we zowel de website van CêlaVíta als de door de influencers geplaatste recepten binnen ons hele foodnetwerk onder de aandacht brachten.

{tekst_titel}

Resultaat

De eerste resultaten waren al meteen positief: het aantal geschatte views werd ruim overschreden. Dit kwam mede door een aantal foodbloggers die zichzelf hadden aangemeld en meededen als bloginsider. Interessant was dat mediabureau Stroom ook een onderzoek gedaan heeft tijdens de campagne om het effect van contentmarketing aan te tonen. Uit dit effectonderzoek bleek dat onze aanpak de juiste keuze was: “Zo is de aankoopintentie onder bezoekers van foodblogs bijna 1,5 keer hoger dan die onder niet-bezoekers. Dat is echter niet het enige, ook de merkvoorkeur en daadwerkelijke aankopen zijn significant hoger onder bezoekers van de ingezette foodblogs. Bovendien is de merkperceptie ten opzichte van concurrentie en private labels veel gunstiger onder deze doelgroep.”

Receptcreaties bloginsiders

  • test alt tekst2
    Recept dewereldopjebord.nl
  • test alt tekst2
    Recept hetkeukentjevansyts.nl
  • test alt tekst2
    Recept doortjeskeuken.nl
  • test alt tekst2
    Recept tasteourjoy.nl